Si Choklet Vanilla Si Choklet Vanilla

Jumaat, 24 Februari 2012

dari sudut hati ini

Jauh di sudut hati ini

Tidak ingin sekali kau terluka

Dengan susunan tintaku bergerigi

Apatah lagi tercalar dihati

Agar dapat kau gurindamkan

Dengan senyum dan tenang


Jauh di sudut hati ini

Tak ingin lemparkan setitispun sengsara

Dari setiap pesan yang ku curahkan

Agar menjadi cahaya untuk kau berjalan

Di laluan yang gelap sendirian

Berdepan dengan setiap ujian

Tanpa perlukan bantuan dan teman

Disepanjang kehidupan



Namun

Terkadang terluncur juga kata-kata berbisa

Meninggalkan parut-parut tersisa

Walau niatku terpancar suci

Tak selalu nampak berseri



Jauh di sudut itu

Aku sentiasa melihatmu

Tiap lagu menjadi nyanyian mu

Selalu bernada sendu

Dan

Aku jadi kelu



Jauh disudut itu

Aku sentiasa melihatmu

Tiap bicara kau bersuara

Ada tawa ada bahagia

Aku terasa lega



Biarpun aku selalu di sudut sana

Aku tetap ada di situ

Kala kau lihat gelap malam

Atau terluka dicalar duga

Atau mungkin hilang semua gelak tawa

Yang pernah dicipta

Aku akan hadir menemani

Akan kuberi dian sekali lagi

Untuk kau lalui kembali

Jalan malam ini sendiri

Supaya menjadi berani




Supaya terus hadapi segala kesulitan

Kerana dunia ini memang begini

Hanya ada pelajaran dalam pengajaran

Untuk kau guna di masa depan



Percayalah

Aku tak minta difahami saat ini

Suatu hari nanti

Saat jalan-jalan bahagia kau miliki

Aku takkan lagi menemani

Tak bisa menjadi penjaga hati

Yang sering memerhati

Kerana aku harus pergi

Jalani hidupku ini...



Tiada ulasan: