Si Choklet Vanilla Si Choklet Vanilla

Khamis, 21 Jun 2012

DIA


DIA , insan yang aku panggil "ABANG" kini telah pun menjadi tunanganku .. tepat 21 april 2012 aku sah bergelar tunang kepada lelaki yang pernah aku lukai , kecewakan dan hansurkan harapannye dengan sikap angkuhku , egoku dan sombongku . tapi kerana sikap sabarnye dia masih menyayangiku seperti aku nie yang amat-amat terbaik baginye . dia tidak seperti lelaki yang pernah aku kenali 5tahun dahulu , telah banyak dugaan dan ujian yang datang dalam hidupnya ketika bersaa aku tapi dia masih dengan cintanya dan sayangnye terhadapku .. dia korbankan bermacam-macam untuk lihat aku bahagia . masa , wang ringgit dan tenaga untuk aku sehinggakan dia sanggup menyelamatkan nyawa aku dari diragut oleh makhluk sekejap manusia . tapi aku masih membuat dia terluka ! ya allah kejapnya aku , bodohnya aku , sombongnya aku , angkuh sungguh kelakuan aku terhadap dirinya . Dengan tidak keperimanusiaan aku menduakan cintanya , aku curangi kasihsayangnye , aku nodai kepercayaannya terhadap aku ... dengan tidak rasa serba salahnya aku memaki hamun dirinya dengan kata-kata yang kesat yang mencalarkan hati dan perasaannya . tuhan itu maha pengasih dan penyayangi dia bukakan mata dan hatiku untuk bertaubat dan insaf atas ape yang telah aku lakukan .. dia membuka pintu hatiku untuk menerima dia dalam hidupku dan sejurus itu mengajar aku tentang erti kehidupan , kesetiaan , kejujuran dan mengajar aku menghargai setiap kebaikan yang telah allah kurniakan . tidak semua manusia dapat keuntungan seperti mana aku eperolehi sekarang nie . tuhan kurniakan aku lelaki yang penyayang , baik hati , penyabar , pengasih tapi aku masih tidak mensyukuri nikmat yang telah dia kurniakan . tapi hari ini aku telah tersedar dari kesilapan yang telah aku lakukan dia bukan lah seperti lelaki lain yang hanya berjanji kosong . dia telah tunaikan satu janji yang pernah dia janjikan sewaktu dahulu untuk menjadikan aku tunangnya .. kini da sebulan aku menjadi tunang kepada lelaki yang bernama Muhd Zaki Yamani .. alhmdlh dengan restu kedua-dua belah keluarga dan dengan izinnya tuhan kami telah di ikatkan dengan tali pertunangan pada 21 APRIL 2012 . tarikh yang sangat bermakna dalam hidup aku selama ini , tarikh yang aku nantikan selama ini ! terima kasih sayang kerana sanggup lalui perbagai rintangan , dugaan dan ujian dari tuhan untuk bersama ayang , ayang mintak maaf atas apa yang pernah ayang lakukan pada abang selama ini .kini tuhan telah membuka pintu hati ayang untuk melihat kebenaran yang ada didepan mata dan ubtuk ayang hargai diri abang ! terima kasih juga atas kasihsayang abang dan pengorbanan abang selama ini . sekali lagi ayang nak mintak maaf atas kata-kata kesat yang pernah ayang lemparkan pada abang suatu masa dahulu . sesungguhnya sayang setiap manusia tidak pernah lari dari melakukan kesilapan . ayang harap lepas nie kita dapat jalani hari-hari dan kehidupan kita seperti dahulu . ayang amat-amat penyayangi diri abang sepenuh hati ayang ! selama ini ayang buta dengan kepalsuan dunia sehinggakan ayang belakangkan abang , ketepikan abang dan membuang abang sesuka hati ayang . ayang harap ikatan yang kita bina akan kekal ke jinjang pelamin dan sehingga keakhir hayat kita . abang ketahuilah bahawa dalam hati ayang hanya abang seorang . ayang sayang abang selamanya ..

Tiada ulasan: