Si Choklet Vanilla Si Choklet Vanilla

Selasa, 10 Julai 2012

sekadar mengulit kenangan

bukan untuk mengulit atau mengenang kisah silam tapi sekadar mengisi kekosongan dimasa masa kebosanan .. ye memang aku pun sama seperti dia , susah untuk melupakan dia dalam jangka masa yang begitu pendek . mengenali dia amat amat indah tapi untuk membuang dia dari dalam hidup ini begitu memeritkan . tipulah kalo kata diri ini tak pernah teringatkan dia sejak dah putus nie tapi aku tetap tabahkan diri untuk buang segala kenang bersama dia . bukan kerana membenci tapi untuk kebaikan bersama . yelah kerana sekarang dia sudah beristeri dan aku pulak sudah mempunyai teman rasa tak elok kalau masih ade hati padanye lagi . biarlah kenangan dahulu berlalu pergi . bak kata orang "barang yang lama jangan dikenang" !! memang dia pernah membahagiakan aku , dia cinta pertama bagi aku tapi seandainya antara aku dan dia tiada jodoh dan memang tuhan tidak tentukan untuk kami bersama mempertahankannye juga pun tetap bukan jadi milik aku . aku redha dengan semua ini , malah aku anggap ini semua tidak pernah wujud tapi kekadang tuh bila melalui tempat tempat kenangan teringat kisah kisah bersamanye . kerana dengannye sahaja aku bahagia tapi jodoh kami tiada ! ape boleh buat itu memang sudah tertulis sejak azali .
siang tadi aku bersembang dengan , bila dapat tahu dia dirikan masjid pun sebab nak lupakan aku , aku rasa sedih sebab dia lakukan macam tuh , seolah olah dia terpaksa menerima isterinya sebab kenangan aku dengan dia . yelah mungkin ade betulnya , sebab ape takanlah aku nie yang selalu terkenangkan dia , dia boleh lupakan macam tuh ajew , gila banyak kenangan bersama aku rasa belum tentu dia dapat melupakan macam tuh aje .. kadang kadang tuh  rasa nak putar semula masa ,  agar dapat rasa nikmat bahagia bersama dia , tapi aku insan biase yang tak punya apa apa cuma sekadar memiliki hati , perasaan seperti manusia biase . sudah lah tak baik rasanya mengenang kenangan lama .. yang da berlalu biarkan berlalu , yang baru hendak bermula ini aku harus teruskan kerana aku sendiri tidak tahu apekah penghujungnya , semoga aku tidak mengecewakan hati mana mana pihak untuk kali kedua  . cukuplah selama ini ! aku akan bina hidup baru bersama insan yang menyayangi aku ..  selamat tinggal kenangan , sejarah tak mungkin berulang .

Tiada ulasan: